پتروشیمی پالایشگاه

1

ارتباط با مشاور

6 – 32747603 031

info@parsangas.com

پارسان گاز اصفهان با رصد مداوم صنعت نفت و گاز همواره در صدد ارتقائ کیفیت ومعرفی محصولات جدید مورد نیاز این صنعت مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی با هدف افزایش بهره وری می باشد. پارسان گاز اصفهان مفتخر است که این صنعت ما را بعنوان شریکی همراه و قابل اتکا برای خود می شناسد. این یکپارچگی وهمراهی سالیان دراز ما را برآن داشته تا افزایش قابلیت های مجموعه پارسان گاز را در جهت موققیت مشتریانمان در تمام مراحل تولید نفت و گاز، از اکتشاف تا پالایش بعنوان یک ارزش و وظیفه تعریف کنیم.

گازهای مرتبط با صنعت

شیمیایی، پتروشیمی و پالایشگاهی

Argon

Nitrogen

Helium

Hydrogen

Carbon Dioxide

هیدراتاسیون و کراکینگ کاتالیزوری

گاز هیدروژن درفرایند هیدراتاسیون بعنوان یکی از پایه ای ترین فرایندهای پالایش نفت به شمار می آید. این فرایند با جداسازی ناخالصی ها از نفت خام و شکستن مولکول های  سنگین به سبک تر (Cracking)امکان تولید انواع سوخت ها را فراهم می آورد. این فرایند علاوه بر بهبود کیفیت سوخت باعث افزایش اکتان و کاهش تولید عناصرمخرب برای محیط زیست می شود. در فرایند کراکینگ کاتالیزوری، اکسیژن بعنوان بهبود دهنده ی بازده ی ژنراتورها و کوره ها در مرحله ی مخلوط کردن مواد اولیه استفاده می شود.

فرایند کلاوس

اصلی‌ترین فرایند گوگردزدایی در پتروشیمی است که گوگرد عنصری را از هیدروژن سولفید موجود در گاز طبیعی و در گازهایی که به عنوان فراورده‌های جانبی طی پالایش نفت خام تولید می‌شوند استخراج می‌کند. در حال حاضرعمده گوگرد مورد نیاز صنایع جهان از این طریق به دست می‌آید و روش فراش کمرنگ‌ تر شده است. در این فرایند گاز اکسیژن بعنوان یکی از کلیدی ترین مواد اولیه و بهبود هنده فرایند گوگردزدایی می باشد.

فرایند پرچینگ مخازن نفت و گاز

از گاز ازت (نیتروژن) بعنوان گاز خنثی برای جابجایی گازهای قابل اشتعال از مخازن نفت و گاز استفاده می شود. همچنین این فرایند برای جلوگیری از زنگ زدگی و انفجاردر مخازن بکار میرود.

تزریق گاز خنثی

در این فرایند با تزریق گازهای خنثی برای ایجاد لایه ی محافظ بر روی محصولات پتروشیمی به منظور جلوگیری از اکسیده شدن محصولات استفاده می شود. این لایه ی محافظ همچنین با ایجاد یک عایق ریسک اشتعال و انفجار را بسیار پایین می آورد.

کنترل کیفیت و محیط زیست

در فرایند های شیمیایی در پتروشیمی ها و پالایشگاه ها طیف وسیعی از انواع گازهای آزمایشگاهی با خلوص بالا جهت کالیبره کردن تجهیزات آزمایشگاهی، تمیزکاری تجهیزات و قطعات در فرایندهای تعمیر ونگهداری، در سیستم های اطفاء و اعلام حریق و غیره استفاده می شود. از مهمترین گازهای مصرفی ار این بخش می توان به هلیم، اکسیژن، یخ خشک، گازهای کایبره و میکس و ازت نام برد.

Go top